Followers

Friday, September 21, 2012

Selamat Belajar Di Semester Baru Suamiku...

Membaca posting Ustaz Hasrizal berkenaan cuti belajar mengingatkan saya kepada suami yang turut sedang menyambung pengajian Sarjananya secara part time di UiTM, Shah Alam. Sebaik sahaja kembali ke Malaysia setelah saya menamatkan pengajian, suami menyatakan hasrat untuk mengambil giliran menjadi pelajar pula. Saya sudah pasti dengan hati terbuka dan gembira, tanpa berfikir panjang terus bersetuju dengan hasrat murninya dan berazam untuk memberi sokongan sepenuhnya terhadap cita-cita dan perjuangannya nanti.

Alhamdulillah bermula Februari 2012 yang lepas suami telah memulakan pengajiannya dan semester pertama telah pun berakhir dengan jayanya. Keputusan semester pertama juga telah keluar dan alhamdulillah suami memperolehi keputusan yang jauh lebih cemerlang berbanding dengan keputusan semasa zaman first degree semasa masih bujang dan tidak banyak tanggungjawab dulu. Betullah kata orang, belajar setelah berkahwin ini lebih berkat kerana fikiran lebih lapang dan tenang walaupun kalau diikutkan lebih banyak tanggungjawab dan amanah yang harus dipikul setelah bergelar suami, isteri, ibu atau bapa. Itu belum masuk cerita bab bekerja lagi kerana zaman first degree jadi full time student, sekarang jadi part time student pula... Syukur suami juga memperolehi biasiswa MyBrain15 yang ditaja oleh pihak Kementerian Pengajian Tinggi. Biasiswa ini sebenarnya diperuntukkan khas untuk rakyat Malaysia yang cukup syarat untuk melanjutkan pengajian ke peringkat Pasca Siwazah (rujuk di sini).

Pada 22 September ini, semester baru akan bermula dan suami akan memulakan semula rutin ke kelas pada setiap pagi Sabtu dan pulang sebelum maghrib pada hari yang sama. Selamat menyambung tanggungjawab sebagai pelajar semula dan saya dan anak-anak sentiasa mendoakan yang terbaik untuk suami dan ayah tersayang. Semoga Allah melancar dan memudahkan segala urusan dan memberi keberkatan dalam setiap perkara yang kita lakukan... We love you a lot and lots...:-)

2 comments:

shafarina said...

Ai Ai Acik!

Kita suka baca tweet Us Hasrizal pasal kelas2 dia. Kengkadang kelakar. Tapi ituler, hasbenku tak kasi sambung master. Tengok orang lain ajela... sobsob

syalinda johari said...

asslam kak afroha, saya dok search pasal HLP, terjumpa blog akak...hehehee..ingat tak ni, syalinda johari kat BPM kkm dulu..baru pindah keluar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...