Followers

Saturday, July 23, 2011

Terima kasih Ya Allah...

Cuti semester musim sejuk berbaki kurang seminggu saja lagi. Berakhirnya cuti ini bermakna berakhirlah cuti panjang saya sebagai pelajar Sarjana sebelum menyambung semula tugas sebagai Pegawai Teknologi Maklumat pada Disember ini. Bermakna juga selepas ini saya dan keluarga pastinya merindui kenangan selama hampir dua tahun di bumi kangaroo.

Semasa semester pertama saya memulakan pengajian di sini, ada juga terdetik rasa sukarnya menjadi pelajar ketika memegang beberapa title besar lain sebagai ibu dan isteri. Tempoh lapan tahun menamatkan pengajian terdahulu juga membuatkan saya agak berkarat. Namun saya tetapkan semangat untuk cuba yang terbaik. Semester pertama dan kedua sememangnya agak mencabar kerana perlu mempelajari beberapa subjek programming yang kurang digemari dan dikuasai. Bantuan kawan-kawan dan suami banyak saya perolehi untuk subjek programming. Ketika itu terasa begitu 'makcik'nya saya kerana sukar memahami beberapa perkara. Alhamdulillah saya telah selesai dengan subjek-subjek teknikal yang mencabar buat pelajar pertengahan usia yang tidak obses kepada programming seperti saya. Walaupun tidak berjaya mencapai GPA seperti yang saya harapkan, saya tetap bersyukur ditambah dengan kata-kata semangat dari suami tersayang. Katanya kejayaan yang sebenar bagi saya bukanlah semata-mata kerana keputusan yang cemerlang tetapi terpaksa mengabaikan tanggungjawab kepada keluarga. Kejayaan saya padanya ialah apabila berjaya menamatkan pengajian dan dalam masa yang sama dapat menjalankan tanggungjawab yang baik sebagai ibu dan isteri. Tidak ada apa yang perlu dikesalkan kerana saya telah berusaha bersungguh-sungguh dan setiap yang Allah tentukan adalah yang yang terbaik untuk saya.

Syukur akhirnya pada semester ke-tiga, barulah Allah menampakkan hikmahnya kepada saya dengan keputusan dan anugerah-anugerah yang cemerlang dalam pengajian. InsyaAllah, dengan pertolongan Allah jua saya menghampiri CGPA yang ingin dicapai. Sesungguhnya semua ini adalah pertolongan dari Allah yang tidak setanding dengan amal yang saya lakukan. Hebatnya kuasa Allah kerana menjadikan sesuatu yang tidak pernah terjangkau oleh fikiran saya yang belajar dalam keadaan yang penuh sederhana sebagai isteri kepada suami yang sangat memahami dan dua pasang cahaya mata yang bijak dan comel. Terima kasih Allah kerana memberi peluang saya merasai semua ini. Semoga nikmat ini menambahkan tingkat keimanan dan kesyukuran saya dan keluarga kepadaMu Ya Allah....

3 comments:

siti muhaimin jamal said...

Tahniah afrohah, akak sambar kagum dgn awak

Unknown said...

Terima kasih Kak Siti. Tak ada apalah Kak Siti, saya pun maca Kak Siti juga. Yang ni pun atas ihsan dan pertolongan Allah. :-)

dee said...

tahniah achik.. ko mmg supermak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...